Tuesday, August 14, 2007

dag 9 vakantievee evangelisten


Een paar bijzondere mensen die we nu op vakantie ontmoet hebben zijn Jan en Mien. Beiden de zestig gepasseerd en fervente evangelisten. Een turbulent leven achter de rug, drie keer officieel getrouwd met elkaar en al een jaar of 15 in god. Jan, een voormalig zeeman op de grote vaart en excrimineel, bijzonder extrovert in zijn zendingsdrang en Mien wat overschouwend op de achtergrond en waar nodig Jan corrigerend. Jan zou het wel van de daken willen schreeuwen dat iedereen zijn voorbeeld moet volgen. Een redelijk diepe kennis van het oude testament, de citaten vliegen je om de oren.

İk heb nog niet eerder gelovige Christenen van zo dichtbij mee kunnen maken. Wat me opvalt aan de argumenten die ze gebruiken, om me toch vooral op het juiste pad te brengen, is dat die voornamelijk appelleren aan mogelijke angsten van een persoon.

Ondanks dat het goede mensen zijn zou ik mijn kinderen toch niet alleen met hen laten. Jan en Mien zien er volgens mij geen kwaad in om hun blijde boodschap aan mijn kinderen te verkondigen. En daar wil ik mijn kinderen toch voor beschermen.

Mien heeft mij al een getuigenis gedaan. Dat is blijkbaar iets wat iemand personelijk meegemaakt heeft en een duidelijk bewijs is dat god bestaat. Een gebedsgenezing cq. zegening door Jan aangeboden heb ik al vriendelijk doch resoluut van de hand gewezen. Ze vertelden me dat ze ondanks dat ik god afwijs ze toch voor me zullen bidden of ik het nu goed vind of niet.

Och, ze doen maar. Als zij zich er maar goed bij voelen.

En nog maar 5 dagen te gaan





Klik hier voor het verslag van de volgende dag.



No comments: