Wednesday, August 15, 2007

Dag 10 vakantievee viswijven


Het claimen van de ligbedden aan het zwembad voor de volgende dag door de hotelgasten die dat doen door op die ligbedden hun badlaken te leggen is voor veel mensen hier een bron van ergenis, zo ook voor mijn echtgenote.

Vol leedvermaak en op een toon dat eindelijk recht geschiedde maakte mijn vrouw me vanmorgen opmerkzaam op de lege badhandoekloze ligbedden aan het zwembad en op een enorme stapel badlakens ergens in een hoek. Waarschijnlijk had het hotelmanagement besloten een signaal aan de badgasten af te geven.

Heerlijk! Nu konden we eindelijk op dat ene specifieke plaatsje aan het zwembad zitten. Niet teveel zon in de ochtend, beetje verkoelende wind overdag en tegen de avond een kalmerende avondzon. Kortom, het enige goede plaatsje dat er is en in één woord: perfect.

Het enige dat eventueel tot probleempjes zou kunnen leiden was het opgeblazen luchtbed wat zich tussen de twee door mijn eega begeerde ligbedden bevond. Respectvol doch vastberaden nam ze het luchtbed en verplaatste dat tussen twee andere ligbedden die zo’n twee meter van onze, door haar inmiddels geannexeerde, plaatsen verwijderd waren.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk, tenminste de eerste 10 minuten tot een zeer aantrekkelijke jonge dame op een bijzonder verontwaardigde toon haar plaatsen kwam opeisen. Wat zich toen ontwikkelde laat zich op zijn best omschrijven als ordinair gekijf. Mijn vrouw zou zichzelf niet zijn als de uitkomst van dit viswijvendispuut niet in haar voordeel beslist zou zijn.

Behalve de nieuwe vrienden die we hiermee gemaakt hebben is een nog groter voordeel dat in plaats van op mijn reguliere schaduwrijke plekje te vertoeven, in de buurt van de frisdrankenautomaat, ik nu de hele dag aan het zwembad in de zon kan blijven om ons territorium te bewaken.

En nog maar 4 dagen te gaan





Klik hier voor het verslag van de volgende dag.



No comments: