Thursday, August 09, 2007

dag 4 vakantievee voer


Niet dat het eten slecht is, zeker niet. Het lijkt me ook niet makkelijk om voor elke maaltijd een gevarieerd aanbod samen te stellen. En bij een eerste aanblik is de hoeveelheid van het lopende buffet bepaald indrukwekkend te noemen.

Het wordt me echter al vrij snel duidelijk dat de ingredienten van een nogal ondefinieerbare salade de resten zijn van een bepaalde dis van één van de vorige dagen. Wat hier ooit het levenslicht aanschouwde als bijvoorbeeld saladesaus zie je aangelengt en opgewarmd gereïncarneerd terugkomen als soep om een tweede, derde of zelfs vierde kans te wagen om te eindıgen in de maag van het omnivore vakantievee. İk durf me niet eens voor te stellen hoe oud de confiture is die in grote open glazen kommen staat of hoeveel vliegen en andere insecten er al zijn uitgevıst.

Wat me blijft verbazen zijn de volwassenen die iedere keer weer veel te veel op hun bord leggen alsof er tijdens het eten ineens oorlog kan uitbreken, en die dan de helft of meer onaangeroerd laten liggen omdat er dan toch, geheel tegen de verwachting in, geen oorlog uitgebroken blijkt te zijn...

En nog maar 10 dagen te gaan.




Klik hier voor het verslag van de volgende dag.



No comments: